LÄGRE DRIFTSKOSTNADER
BRÄNSLEBESPARING: UPP TILL 1L/100 KM* MED DEN FORDONSKOMBINATIONEN SOM RANKATS A FÖR RULLMOTSTÅND PÅ ALLA AXLAR
-
Styraxel
MINSKADE DRIFTSKOSTNADER I VERKSAMHETEN
-
Låg bränsleförbrukning
Europeisk energiklass A -
Bättre kilometerkostnad
Förbättrat kilometerresultatet med upp till 20% (1).
Uppnått med:
-REGENION: slitbanemönster som utvecklas i takt med slitaget
-Innovativ gummiblandning
-En lättare slitbana med extremt slitstarka stomtrådar
-Energy™ Flex-stomme
-Mikrolameller (anti-rail som står emot oregelbundet slitage)
SÄKRA TRANSPORTER UNDER HELA LIVSLÄNGDEN
- Utmärkt grepp på vått underlag
Bromsförmåga på vått underlag från första till sista kilometern
-Grepp på vått underlag förbättrat med upp till 5%(2)
-REGENION: Längsgående ”Regnsdroppslameller”
-Mikrolameller (anti-rail som står emot oregelbundet slitage)
- Vintergrepp
M+S-märkning
- Exakt och Körkomfort körning
Utmärkt manövrering på torrt underlag
Begränsad deformation av slitbanan
-Robust och tillförlitlig Energy™ Flex-stomme
-REGENION: slitbanemönster som utvecklas i takt med slitaget
Anti-Splash
RENARE TRANSPORTER
-
Låga CO2-utsläpp
Låg bränsleförbrukning -
Kan regummeras(3) och mönsterskäras
Mindre mängd råvarumaterial har använts
-Genom att utnyttja varenda millimeter på slitbanan och använda däcket längre när det förbrukar minst bränsle - Tillverkat i våra europeiska fabriker som är ISO 14001 certifierade
(1) Interna tester (2014): livslängden förbättrad med minst 20% för 385/55 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ Energy™ F däck jämfört med 315/70 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ Energy™ Z däck och med minst 10% jämfört med 385/55 R 22.5 MICHELIN XFA2 Energy™ AS däck
(2) Interna tester (2015): grepp på vått underlag förbättrat med minst 3% för 385/55 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ Energy™ F däck jämfört med 315/70 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ Energy™ Z däck och med minst 5% jämfört med 385/55 R 22.5 MICHELIN XFA2 Energy™ AS däck
(3) Kan regummeras med MICHELIN X® LINE™ Energy™ T
michelin X® LINE ™ energy™ F

Mönsterskärningsdjup | Bredd | Sajp |
---|---|---|
H = 3 mm | 8 - 10 mm | R3 |
LÅGT RULLMOTSTÅND SOM MINSKAR BRÄNSLEFÖRBRUKNINGEN UTAN ATT KOMPROMISSA MED VÄGGREPPET
REGENION - SLITBANEMÖNSTER SOM VÄXER FRAM I TAKT MED SLITAGET
Slutet slitbanemönster med fyra ribbor som begränsar deformationen av slitbanemönstret och minskar rullmotståndet
Beteckning | Axel | UERR RRT | Våtgrepp | UENO Buller | Vinterspecialist | M+S | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
385/55R22.5 X LINE ENERGY F TL 160K |
Styraxel | A | B | 070 dB |
M+S | Mer information Stäng | |||||||||||
|
*Intern beräkning (2014) : Besparing upp till 1L/100 km för ett nytt däck och 0,5 L/100km i genomsnitt under däckets första liv utrustat med MICHELIN X® LINE™ Energy™ F på 385/55 R 22.5, MICHELIN X® LINE™ Energy™ D2 på 315/70 R 22.5 och MICHELIN X® LINE™ Energy™ T på 385/55 R 22.5 rankad A för rullmotstånd jämfört med MICHELIN XFA2 Energy™ AS på 385/55 R 22.5,MICHELIN X® LINE™ Energy™ D på 315/70 R 22.5 och MICHELIN X® LINE™ Energy™ T på 385/55 R 22.5.
Fjärrtrafik Regionaltrafik Stadstrafik On-Off Off road
